MKS Metalowiec Łódź na OOCup 2016: Austria, Włochy, Słowienia!

W dn.27-31.07.2016 r. odbyła się specjalna edycja zawodów OO-Cup. Impreza wyjątkowa, bo zawody odbywały się w Alpach na terenie trzech państw: Austrii, Włoszech i Słowenii. Centrum zawodów znajdowało się w Tarvisio we Włoszech. Tam odebraliśmy nasz pakiet startowy. Natomiast noclegi mieliśmy na sali gimnastycznej w szkole w mieście Jesenice w Słowenii. W pierwszym dniu zawodów biegaliśmy w Villach w Austrii, drugiego i trzeciego dojeżdżaliśmy do Planicy (Słowenia). Towarzyszyły nam piękne widoki na góry i skocznie, w tym przede wszystkim na Vielikankę. Z Planicy byliśmy przewożeni autokarami na start do Włoch nad jezioro Fusine. Najbardziej w kość dał nam etap 2 i masakryczne bieganie po głazach. Ostatnie dwa dni startów odbywały się w Słowenii, parking na Przełęczy Bohińskiej. Czwarty dzień to wjazd wyciągiem krzesełkowym na górę Lajnar (1549 m n.p.m.) i bieganie po jej zboczu wśród „dzwoniących” stad kóz i krów . Te ostatnie, w dużej ilości, „przybyły” na metę kibicować zawodnikom, utrudniając im dobieg do mety! Ostatni dzień to zmaganie się ze zboczem góry Štonah (1422 m

n.p.m.) po drugiej stronie Przełęczy Bohińskiej z ciekawą, ale wymagającą rzeźbą krasową.

Nasz klub reprezentowali: Ewa Berecz, Anna Wiercińska, Mateusz Fijałkowski i Piotr Wierciński. Wszyscy zmagając się z bardzo trudnymi i wymagającymi trasami zaliczyli swoje biegi w komplecie. Brawa dla nich!

Wyjazd był bardzo udany sportowo i turystycznie. Mogliśmy podziwiać wspaniałe Jezioro Bled z rejsem po nim na urokliwą wyspę, a na niej zwiedzić zabytkowy kościół. W Krańskiej Gorze w restauracji Pri Martinu (U Marcina) podawano bardzo smaczne regionalne dania. Było pysznie. Wyjazd był wspaniały. Jedynie czwartego dnia wizyta Władimira Putina zakłóciła pobyt w Słowenii. Nie mogliśmy pojechać tam, gdzie wcześniej zaplanowaliśmy ponieważ niektóre drogi i główna autostrada Słowenii były zamknięte. Po zawodach pojechaliśmy na dalszy wypoczynek w Alpy włoskie. Zachęcamy wszystkich naszych członków sekcji, aby planując wakacje w przyszłym roku wzięli pod uwagę również możliwość takich wyjazdów i wypoczynku.

XVIII Otwarte Mistrzostwa Łodzi w Nocnym Biegu na Orientację

Już 29 października po raz XVIII zapraszamy Was na Otwarte Mistrzostwa Łodzi w Nocnym Biegu na Orientację.
Zawody będą zorganizowane na nowej mapie